Obsługiwane przez usługę Blogger.

Makaron z bobem, serem feta i pomidorkami

By 19:00 , , , , ,

Sezon na bób powoli dobiega końca. Na pożegnanie tego pysznego i zdrowego strączka przygotowaliśmy razem z Zuzią, Lejdi, Panną Malwinną, Martynosią i Bartoldzikiem różne potrawy z jego wykorzystaniem. Ja zdecydowałam się na prosty, lecz pyszny makaron. Wyrazistości dodaje tutaj ser feta, który doskonale z bobem się komponuje, a pomidorki koktajlowe działają orzeźwiająco, dzięki czemu potrawa nie jest zapychająca ;) Taki makaron jest doskonały na szybki, letni obiad. Korzystajcie, póki jeszcze można kupić świeży bób :) 

 



MAKARON Z BOBEM, SEREM FETA I POMIDORKAMI 
(2 porcje) 
  • 180g makaronu (u mnie kolorowe, karbowane wstążki), 
  • 400g bobu, 
  • 100g pomidorów koktajlowych, 
  • 70g twardego sera feta, 
  • 2 łyżki aromatyzowanej oliwy lub oleju (użyłam oleju ze słoiczka z suszonymi pomidorami), 
  • 1 mały ząbek czosnku, 
  • świeża bazylia, 
  • sól i pieprz 

 
W garnku zagotować wodę, wrzucić bób i gotować 7 minut. Odcedzić, przelać zimną wodą, osączyć i obrać z łupinek. 
Na patelni rozgrzać oliwę lub olej. Dodać przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i smażyć krótką chwilę, uważając, by się nie przypalił. Dodać bób i wymieszać. Dodać pomidorki koktajlowe i całość zagrzewać około 2 minuty. 
W tym czasie makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu. Odcedzić i od razu wrzucić na patelnię z bobem. Dokładnie wymieszać. Doprawić solą i pieprzem, posypać pokruszoną fetą i listkami bazylii i ponownie wymieszać. 

Może zainteresuje Cię również

10 komentarze

  1. Bardzo ładna i kolorowa sałatka ;)
    PS. U mnie też sałatka, choć neico inna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martynosiu, to nie sałatka :) to obiad na ciepło :) chociaż w sumie gdyby podać go na zimno, to mógłby być sałatką... tyle że ja akurat nie lubię zimnego makaronu ;)

      Usuń
  2. Ja też połączyłam bób z pomidorkami koktajlowymi, tak ładnie razem wyglądają:) Twój makaron jest śliczny, taki kolorowy, od razu uśmiech się pojawia na twarzy. I brzmi bardzo apetycznie - często robię sałatki z makaronem i fetą, ale w takim zestawieniu jeszcze nie próbowałam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie sezon na bób w pełni więc chętnie skorzystam z przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Slicznie i kolorowo!
    Nie probowalam polaczenia makaron + bob, ale widze, ze chyba warto!
    :)
    Dziekuje za wspolne kucharzenie!
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. fajniutko, lekko i letnio:) jedzonko w bajecznych kolorkach!

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę zdążyć skorzystać z tego pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Lato na talerzu. Piękne zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdzie można kupic taki fajny makaron ? Sałatka wygląda cudnie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ten akurat przywieźli mi rodzice z Włoch. W Polsce można kupić trójkolorowe świderki albo spaghetti, ale takich wstążek nie widziałam. PS To nie jest sałatka, to obiad na ciepło :)

      Usuń