Obsługiwane przez usługę Blogger.

Czarno-biały sernik z Oreo

By 00:00

Wczoraj mój Narzeczony Połówek obchodził urodziny i z tej okazji upiekłam mu sernik :) Oboje uwielbiamy serniki, więc stwierdziłam, że to lepszy pomysł niż tort przełożony masami. Ale żeby nie było, że jest zbyt zwyczajnie – sernik wygląda nader odświętnie w swoim czarno-białym wdzianku :)
Nareszcie z tych przereklamowanych (moim zdaniem) ciasteczek Oreo był jakiś pożytek :D
Co tu dużo mówić – smakował bosko. To jeden z najsmaczniejszych i najbardziej kremowych serników, jakie jadłam. Jest w ścisłej czołówce. A co najważniejsze, solenizant również rozpływa się w zachwytach ;)

Wykorzystałam przepis z blogu viridianki, odrobinę zmieniając proporcje do mniejszej foremki.
Poniżej podaję przepis z moimi modyfikacjami – na małą tortownicę o średnicy 18 cm.


sernik Oreo przepis


SERNIK Z OREO 
  • 500g mielonego twarogu na serniki, 
  • 250g mascarpone, 
  • 150g słodzonego mleka skondensowanego, 
  • 2 łyżki cukru pudru, 
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego, 
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej, 
  • 3 białka jaj (można dać zamiast nich 2 całe jajka), 
  • 2-3 łyżki stopionego masła, 
  • ok. 150g ciasteczek Oreo

dodatkowo do dekoracji:
  • ok. 100g ciasteczek Oreo,
  • bita śmietana

Dno tortownicy o średnicy 18cm wyłożyć papierem do pieczenia (na dno tortownicy położyć krążek papieru do pieczenia o większej średnicy, nałożyć obręcz i zacisnąć, by papier wystawał poza tortownicę). 
Z części ciastek zeskrobać biały krem. Odważyć ok. 80g herbatników bez kremu i zmielić je w blenderze. Wymieszać je ze stopionym masłem, przesypać do tortownicy i docisnąć do dna. 
Do miski włożyć twaróg, mascarpone, mleko skondensowane, cukier puder i cukier wanilinowy. Zmiksować krótko, aby składniki się połączyły. Miksując, dodawać po jednym białku, a później mąkę ziemniaczaną. Na koniec dodać 6-7 pokruszonych ciastek Oreo i wymieszać ciasto łyżką. Przelać je do tortownicy i wyrównać powierzchnię. 
Piec w 150 stopniach przez ok. 1 godzinę, aż wbity patyczek będzie czysty po wyjęciu. 
Sernik ostudzić, a następnie schłodzić kilka godzin w lodówce (najlepiej włożyć go tam na całą noc). 
Przed podaniem boki można udekorować zmielonymi ciasteczkami (bez kremu), a wierzch bitą śmietaną i kilkoma pokruszonymi Oreo. 


sernik Oreo

sernik Oreo przepis


 

Może zainteresuje Cię również

37 komentarze

  1. Wygląda pięknie. Chociaż też zgadzam się z tym, że Oreo są przereklamowane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podzielam zdanie na temat ciastek. A tort wygląda okazale i smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ogólnie nie przepadam za sernikami, ale ten robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. boski sernik:)! aa muszę go zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. alesz cudownie wygląda :D muuusi być pyszny :D ajaja nie moge się napatrzec na te fotki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne zdjęcia! jasne, czarno-białe..
    sernik wyborny! ale ja nie lubię Oreo. szkoda, bo sernik super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmel-itko, ja też nie lubię Oreo samych w sobie, zwłaszcza tej ulepkowatej masy. Ale w serniku ich smak w zasadzie nie jest wyczuwalny, tzn. te czarne ciastka wiadomo, smakują ciastkowo, ale w każdym razie Oreo w ogóle nie wpływają negatywnie na smak sernika, za to nadają mu piękny wygląd :)

      Usuń
  7. Wygląda niezwykle rozpływająco..mniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. zawsze marzyłam by takie ciacho z oreo zrobic :)))
    pozdrawiam i życzę kolejnych ciekawych inspiracji :)))

    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  9. Kremowy i mazisty, do tego z Oreo, mmm.. rozmarzyłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pięknie i bardzo elegancko - z godnością zastąpił tort :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Smaczny,chetnie zjadłabym kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bosko! Kremowo i pysznie.
    Wszystkiego co najlepsze dla Twojego Mężczyzny!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sernik cieszy oko! Narzeczony musiał paść z wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładny, ciekawy, nietypowy. Muszę go zrobić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. on musi byc pyszny! wykorzystam przepis na wielkanoc bo szukam czegoś z efektem wow :P

    OdpowiedzUsuń
  16. jaka bita śmietana w proszku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nic nie piszę o bitej śmietanie w proszku. Ubijam kremówkę z kartonika...

      Usuń
  17. mleko skondensowane przed dodaniem trzeba podgrzac ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba, daję po prostu takie w temperaturze pokojowej.

      Usuń
  18. PYCHOTKA, teraz będę już tylko robić taki sernik. Mokry, ciężki i przepyszny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował :) ja też najbardziej lubię serniki w tym stylu :)

      Usuń
  19. Sernik z wyglądu bardzo ładny ale smakiem niestety nie zachwycił, był za mało słodki,zbity. Bita śmietana na wierzchu wyrównała wglębienie w serniku bo po wystudzeniu bardzo upadł,troszkę go to smakowo podniosło, ale ogólnie nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest sernik z gatunku właśnie tych mazistych, zbitych, kremowych. Wiem, że nie wszyscy lubią takie serniki i wolą puszyste... :) Szkoda, że przepis Ci nie podszedł.

      Usuń
  20. A mnie zasmakował, choć nie lubię Oreo, ale oczekiwałam maziowatego sernika i taki był:). Nie miałam wgłębienia po upieczeniu, sernik nie opadł. Zrobiłam tylko jeden błąd, dodałam całe jajka zamiast białek i wyszedł kolor lekko kremowy. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam pytanko - jako że mam super śliczną silikonową blaszkę w kształcie serca, a bardzo chciałabym ją wykorzystać (także na urodziny lubego), podpowiedz proszę, jakie mam szanse wyjąć ten serniczek z tejże formy bez rozwalenia go całego? :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam, mam takie pytanie: otóż posiadam śliczną silikonową foremkę w kształcie serca i bardzo chciałabym ją wykorzystać w tym przepisie (jako, że ten torcik to także prezent dla lubego), podpowiedz proszę jakie mam szanse wyjąć sernik z tejże formy bez rozwalenia go całego? :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nigdy nie korzystałam z form silikonowych, więc ciężko mi stwierdzić na 100%. Jednak już wystudzony, oziębiony przez noc w lodówce sernik jest całkiem zwarty. Skoro mnie udało się go wyjąć całkiem z tortownicy i przenieść na talerz, to w przypadku formy silikonowej sądzę że również jest to możliwe (choć trzeba być bardzo ostrożnym). Jeśli będziesz próbować, pamiętaj, żeby robić to dopiero po całonocnym leżakowaniu sernika w lodówce :) Jeśli wierzch sernika będzie w miarę płaski, to spróbuj przykryć formę talerzem, obrócić sernik do góry nogami, zdjąć formę, nałożyć drugi talerz lub paterę i ostrożnie lecz szybko obrócić Ciasto z powrotem. Ja tak robię z nie rozpinanymi formami i wychodzi ;) Są szanse, że się uda. Ale niczego nie gwarantuję na 100% :D

      Usuń
    2. Ok, dzięki bardzo za odpowiedź! Cóż zobaczymy co mi wyjdzie, mam jeszcze trochę czasu, żeby ewentualnie poeksperymentować :D A tak w ogóle, to serniczek wygląda bosko, normalnie bym ugryzła, ale trochę szkoda mi monitor ślinić :P
      Pozdrówka!

      Usuń
  23. Autorko, możesz podesłać zdjęcie mleka jakiego używasz? Chodzi o mleko zagęszczone, masę kajmakową, czy jeszcze coś innego? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko skondensowane to inaczej mleko zagęszczone. Używam mleka z Gostynia: http://pi.ce-tescoassets.com/assets/PL/114/5900691031114/ShotType1_328x328.jpg :)

      Usuń
  24. Co zrobić z białym kremem z ciasteczek ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go nie używam, bo za nim nie przepadam, ale można go wmiksować w masę serową, wówczas sernik będzie nieco słodszy :)

      Usuń