Obsługiwane przez usługę Blogger.

Ryż z pomidorami po indyjsku

By 16:00 , , , , ,

Jako dodatek do kurczaka mughlai podałam ryż z pomidorami, który znakomicie uzupełnił to danie. Przepis zaczerpnęłam z książeczki „Z kuchennej półeczki. Kuchnia indyjska” i chociaż pozmieniałam nieco proporcje oraz użyłam świeżych pomidorów, a nie z puszki, to jednak indyjski charakter i smak dania pozostał :) Do tego typu potraw warto zaopatrzyć się w ryż basmati. Jest naprawdę niezastąpiony :) 

ryż z pomidorami po indyjsku

RYŻ Z POMIDORAMI PO INDYJSKU 
(na 4-5 porcji) 

  • 2 łyżki klarowanego masła, 
  • 1 cebula, 
  • ½ łyżeczki nasion czarnuszki, 
  • ½ łyżeczki świeżo startego imbiru, 
  • 1 ząbek czosnku, 
  • ½ łyżeczki kurkumy, 
  • ½ łyżeczki chili w proszku, 
  • szczypta soli, 
  • 2 średnie, dojrzałe pomidory, 
  • ½ szklanki soku pomidorowego, 
  • 200g ryżu basmati, 
  • 300 ml wody 

Cebulę obrać i pokroić w plasterki. Pomidory sparzyć, obrać i pokroić na kawałki. W rondlu rozgrzać masło i podsmażyć na nim cebulę na złoty kolor. Dodać nasiona czarnuszki, imbir, przeciśnięty przez praskę czosnek, kurkumę, sproszkowane chili i sól, dokładnie wymieszać. Dodać pokrojone pomidory i sok pomidorowy. Zmniejszyć ogień i mieszając, gotować kilka minut. Dodać ryż i dokładnie wymieszać. Wlać wodę, wymieszać, przykryć i gotować na małym ogniu, aż woda zostanie całkowicie wchłonięta, a ryż będzie miękki. 


Kuchnia indyjska

Może zainteresuje Cię również

6 komentarze

  1. chodzi ostatnio za mną, aby własnie zrobić cos indyjskiego...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się to połączenie przypraw! A danie wygląda mega smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ryż zapowiada się smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda. Cudny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana, ryz jest rewelacyjny w smaku, a do tego pieknie wygląda. Jeszcze trochę tylko pozmieniałam ilość i składniki, a mianowicie dodałam więcej cebulki i zeszkliłam ją na złoty kolor, nastepnie pomidory dodałam z puszki, a do tego wszystkie twoje przyprawy plus moje zioła, typu bazylia i oregano (na punkcie oregano mam totalnego świra, do wszystkiego je dodaję) - gdyz mam je w doniczce plus na sam koniec 2 ząbki czosnku przepuszczone przez praskę. Palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ryż smakował :) ja też bardzo lubię oregano :)

      Usuń